Pagina's

dinsdag 27 maart 2012

Meditatie over de vijf aandachtsoefeningen (17 maart)

Ik heb eerbied voor het leven van mensen, dieren, planten en mineralen om mij heen en besef dat zij kwetsbaar zijn en mijn zorg nodig hebben.  
Zorg voor het kwetsbare.

Ik respecteer de bezittingen en grenzen van de ander en oefen in vrijgevigheid 
Respect voor de ander
Vrijgevigheid.

Ik wil zorgvuldig en bewust omgaan met mijn seksuele energie en werkelijke liefde en acceptatie ontwikkelen.
Werkelijke liefde voor mijzelf
Werkelijke liefde voor de ander.

Ik wil liefdevol spreken en aandachtig luisteren, zodat vrede en begrip om mij heen toenemen.
Liefdevol spreken.
Aandachtig luisteren.

Ik let goed op wat ik eet, drink en verder tot mij neem. Ik oefen mij in het maken van juiste en heilzame keuzes. 
Bewust zijn van wat ik tot mij neem. 
Oefenen van heilzame keuzes.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten