Pagina's

woensdag 19 februari 2014

Geleide meditatie van 18 januari

Voorwoord: Voor “Iedere dag opnieuw beginnen”zijn naast het beoefenen van diep luisteren en mededogen ook het in contact zijn met je innerlijk geluk, innerlijke Boeddha en interzijn  belangrijk. Deze geleide meditatie nodigt je uit om deze elementen op een dieper niveau te ervaren. 

In mijn zitten ben ik mij bewust van mijn hele lichaam en adembeweging uit en in”*

Ik ben mij  totaal bewust van mijn  gedachten en gevoelens positief en negatief

Bewust  van mijn onwetendheid oorzaak van mijn lijden, omarm ik mijn onprettige gedachten en gevoelens  volledig. Hierdoor verliezen ze kracht, laat ik los 

Loslaten  verruimt mijn hart…, maakt mijn denken stil en vrij… en brengt mijn lichaam tot rust
Loslaten maakt mij rustig en vrij
  
Op deze manier kom ik in contact met mijn innerlijke Boeddha, ware zelf, de plek van vrede met vermogen tot werkelijk inzicht

Ik weet mij dan verbonden met  alles om mij heen, interzijn

Ik open mij dan voor nirwana, de beëindiging van het lijden, overstijgen van alle concepten zoals leven en dood, de ultieme werkelijkheid

*de onderstreepte woorden zijn tijdens de meditatie herhaald.
jan.2014

A.Schultink

Geen opmerkingen:

Een reactie posten